VİSUAL STUDİO ÖN HAZIRLIK

 VİSUAL STUDİO ÖN HAZIRLIK 

1)İLK OLARAK VİSUAL STUDİO BİR PROGRAM YAPMA İÇİN BİZE YARDIMCI OLUR.
2)ŞİMDİ İSE İNT,STRİNG,CHAR GİBİ DEĞİŞKENLERİN  NE İŞE YARADIĞINI İÇİNE BİLGİ NASIL GİRİLİR ONLARI ÖĞRENELİM.

SAYISAL VERİLER İÇEREN DEĞİŞKENLER(VERİ TİPLERİ)

METİNSEL VERİ İÇEREN DEĞİŞKENLER


C#'ta hem metinsel hem de sayısal olmayan türler de vardır:
bool
Koşullu yapılarda kullanılır. Bool türünden değerlere true, false gibi ifadeler örnek verilebilir.

object

Bu değişken türüne her türden veri atanabilir.
Var
C# 3.0 da artık tür belirtmeksizin değişken tanımlamamıza olanak sağlayan yenilikler mevcut. Ancak bu değişkenlerin özelliği object değişkenler gibi referans tipli değişkenler değildir. Bunun yerine değeri atanırken tipinin belirkendiği değişkenlerdir.
Datetime
İçinde zaman barındıran değişken tipidir.
Tür
Boyut
Açıklama
Örnek
8 byte  
Tarih ve Zaman Tutar
           Datetime zaman = Datetime.now(ŞİMDİKİ ZAMANI GÖSTERİR.)
3)ŞİMDİ İSE BİR DEĞİŞKENE GİRİLEN DEĞERİ EKRAN YAZMAYI GÖSTERECEM.

İNT sayı1=5; // sayı1 değişkeni tanımlayıp içine 5 değerini aktarır.
console.writeline(sayı1);//burdaysa sayı1 değişkenine atadığımız 5 değerini ekrana yazırdık.

BU SADECE TEMEL KONULARDI TABİ Kİ BU KADARLA BİR PROGRAM KODU YAZAMASINIZ KENDİNİZİ SAYFAMDA YAZDIĞIM BLOGLARLA KENDİNİZİ GELİŞTİREREK BİR  PROGRAM YAZABİLİRSİNİZ....İYİ ÇALIŞMALAR 

SAYFAMIZA ABONE OLARAK YORUMUNUZU YAPABİLİRSİNİZ Show Conversion Code Hide Conversion Code Show Emoticon Hide Emoticon

Thanks for your comment